Zdjęcia pokazujące krok po kroku wszystkie czynności.
Zobacz jakie to proste!
1. Sposób montażu maksora we wszystkich silnikach jest identyczny – wszystkie wersje (Reference [1 moduł], SPECIAL [2 moduły], ULTRA [3 moduły] – montujemy w przewód doprowadzający paliwo do silnika, możliwie blisko silnika – w tym wypadku do pompy wysokiego ciśnienia ( jest z prawej strony silnika).
Przez maksora musi przepływać przefiltrowane paliwo – przed maksorem (patrząc od strony baku) musi być filtr paliwa!
Pierwszą i najważniejszą czynnością, jeszcze przed zamówieniem maksora, jest znalezienie tego właśnie przewodu, ORAZ SPRAWDZENIE średnicy i materiału z jakiego jest zrobiony. Od tego zależy dobór złączki montażowej w maksorze.
W silnikach samochodów stosowane są 4 typy przewodów:
– gumowy, 8mm w środku
– plastykowy (tekalenowy) 8mm NA ZEWNĄTRZ – w plastykowych mierzymy średnice zewnętrzną. W niektórych silnikach przewód jest w gumopodobnej osłonce – mierzymy średnice właściwego przewodu.
– plastykowy 10mm NA ZEWNATRZ – te same uwagi o osłonce co wyżej.
– plastykowy – 12mm na zewnątrz – silniki ciężarówek oraz nowe 1,5 dCi i silniki w Citroen DS – benzynowy 1,6.
Tak to wygląda w Fordzie S-max:
W silnikach diesla przewód doprowadzający często jest przeźroczysty lub ma przeźroczysta wstawkę. W Fordzie -S-max jest przewód o średnicy zewnętrznej 10mm. Odpowiednie złączki na maksorze to „st10”.
2. W tym wypadku przeźroczysty przewód tekalenowy ma dodatkowa osłonkę – trzeba ją zdjąć. I tu ważna uwaga – przecinamy ostrzem prowadzonym OBOK przewodu paliwa, tak aby nie było ryzyka nacięcia właściwego przewodu paliwa. Jeśli będziesz ciął osłonkę tak, że pod ostrzem będzie przewód paliwa, to na 100% go natniesz. Rozumiesz, że to nie jest dobry pomysł?
Powiększ zdjęcie i zobacz jak jest prowadzone ostrze – większa część cięcia to ostrze trzymane w miejscu a ciągnięta jest osłonka.
3. Przymierzamy maksora i wybieramy pierwsze miejsce cięcia przewodu, tak aby maksor się mieścił i była możliwość porządnego zamocowania mechanicznego. O tym napisze jeszcze później.
Pod miejsce cięcia podłóż szmatkę – wyleje się odrobina paliwa i układ się zapowietrzy, trzeba będzie chwilę pokręcić rozrusznikiem, aż zaciągnie paliwo.
4. Montujemy przewód w pierwszą złączkę.
Należy zwrócić uwagę na kierunek przepływu paliwa – strzałki są na korpusie.
5. Przymierzamy przewód do maksora i dobieramy jaki odcinek przewodu trzeba wyciąć. Jeśli jest możliwość, to nie wycinamy przewodu tylko inaczej go prowadzimy. Tu wiemy, że maksor zostanie na stałe, stąd taki sposób montażu.
6. Po przecięciu wkładamy na przewód nakrętkę ze złączki, przewód wsuwamy na króciec złączki, zakręcamy nakrętke … i to wszystko! Złączka jest dobierana dokładnie do danego typu przewodu, idealnie uszczelnia i przytrzymuje przewód.
7. Lekko dokręcamy kluczem obydwie złączki i sprawdzamy szczelność (po uruchomieniu silnika).
Standardowo zabezpieczamy maksora osłonką – tu nie będzie montowana bo wkrótce wymieniamy Speciala na ULTRA:)
8. BARDZO strannie mocujemy maksora mechanicznie – nie może mieć swobody ruchu, wisieć na przewodzie ani obijać się czy ocierać o cokolwiek.
W sumie montaż zajął jakieś 10 max 15 minut. Raz na życie silnika:)
Montaż – Krystian z http://wulkamech.pl
Tradycyjnie dopiszę, że bezpłatnie (kaucja równa cenie) wypożyczamy maksory – mierzysz, testuje, obserwujesz. I dopiero decydujesz.
UWAGA – do samochodów na gwarancji, gdzie nie można przecinać przewodów paliwa proponujemy nowe, montowane na zewnątrz rozwiązanie – BOOSTER MAKSOR ENERGY+.
Prosty montaż na śruby, skuteczne i w atrakcyjnej cenie – już od 220 zł.
Masz pytania? info@maksor.pl 504024634