Instrukcja montażu maksora – silnik diesla Ford S-max.

Zdjęcia pokazujące krok po kroku wszystkie czynności.

Zobacz jakie to proste!

 

1. Sposób montażu  maksora we wszystkich silnikach jest identyczny – wszystkie wersje  (Reference [1 moduł], SPECIAL [2 moduły], ULTRA [3 moduły]  – montujemy w przewód doprowadzający paliwo do silnika, możliwie blisko silnika – w tym wypadku do pompy wysokiego ciśnienia ( jest z prawej strony silnika).


Przez maksora musi przepływać przefiltrowane paliwo – przed maksorem (patrząc od strony baku) musi być filtr paliwa!


Pierwszą i najważniejszą czynnością, jeszcze przed zamówieniem maksora, jest znalezienie tego właśnie przewodu, ORAZ SPRAWDZENIE średnicy i materiału z jakiego jest zrobiony. Od tego zależy dobór złączki montażowej w maksorze.

W silnikach samochodów stosowane są 4 typy przewodów:

– gumowy, 8mm w środku

– plastykowy (tekalenowy) 8mm NA ZEWNĄTRZ – w plastykowych mierzymy średnice zewnętrzną. W niektórych silnikach przewód jest w gumopodobnej osłonce – mierzymy średnice właściwego przewodu.

– plastykowy 10mm NA ZEWNATRZ – te same uwagi o osłonce co wyżej.

– plastykowy – 12mm na zewnątrz – silniki ciężarówek oraz nowe 1,5 dCi i silniki w Citroen DS – benzynowy 1,6.

Tak to wygląda w Fordzie S-max:

ford_s_max_maksor_special_1

 

 

 

 

 

 

W silnikach diesla przewód doprowadzający często jest przeźroczysty lub ma przeźroczysta wstawkę.  W Fordzie -S-max jest przewód o średnicy zewnętrznej 10mm. Odpowiednie złączki na maksorze to „st10”.

2. W tym wypadku przeźroczysty przewód tekalenowy ma dodatkowa osłonkę – trzeba ją zdjąć. I tu ważna uwaga – przecinamy ostrzem prowadzonym OBOK przewodu paliwa, tak aby nie było ryzyka nacięcia właściwego przewodu paliwa. Jeśli będziesz ciął osłonkę tak, że pod ostrzem będzie przewód paliwa, to na 100% go natniesz. Rozumiesz, że to nie jest dobry pomysł?

Powiększ zdjęcie i zobacz jak jest prowadzone ostrze – większa część cięcia to ostrze trzymane w miejscu a ciągnięta jest osłonka.

ford_smax_2

 

 

 

 

 

 

3. Przymierzamy maksora i wybieramy pierwsze miejsce cięcia przewodu, tak aby maksor się mieścił i była możliwość porządnego zamocowania mechanicznego. O tym napisze jeszcze później.

Pod miejsce cięcia podłóż szmatkę – wyleje się odrobina paliwa i układ się zapowietrzy, trzeba będzie chwilę pokręcić rozrusznikiem, aż zaciągnie paliwo.

ford_smax_3

 

 

 

 

 

 

4. Montujemy przewód w pierwszą złączkę.

Należy zwrócić uwagę na kierunek przepływu paliwa – strzałki są na korpusie.

ford_smax_4

 

 

 

 

 

 

5. Przymierzamy przewód do maksora i dobieramy jaki odcinek przewodu trzeba wyciąć. Jeśli jest możliwość, to nie wycinamy przewodu tylko inaczej go prowadzimy. Tu wiemy, że maksor zostanie na stałe, stąd taki sposób montażu.

ford_smax_5

 

 

 

 

 

 

6. Po przecięciu wkładamy na przewód nakrętkę ze złączki, przewód wsuwamy na króciec złączki, zakręcamy nakrętke … i to wszystko! Złączka jest dobierana dokładnie do danego typu przewodu, idealnie uszczelnia i przytrzymuje przewód.

ford_smax_6

 

 

 

 

 

 

7. Lekko dokręcamy kluczem obydwie złączki i sprawdzamy szczelność (po uruchomieniu silnika).

Standardowo zabezpieczamy maksora osłonką – tu nie będzie montowana bo wkrótce wymieniamy Speciala na ULTRA:)

ford_smax_7

 

 

 

 

 

 

8. BARDZO strannie mocujemy maksora mechanicznie – nie może mieć swobody ruchu, wisieć na przewodzie ani obijać się czy ocierać o cokolwiek.

ford_smax_8

 

 

 

 

 

 

W sumie montaż zajął jakieś 10 max 15 minut. Raz na życie silnika:)

Montaż – Krystian z  http://wulkamech.pl

 

Tradycyjnie dopiszę, że bezpłatnie (kaucja równa cenie) wypożyczamy maksory – mierzysz, testuje, obserwujesz. I dopiero decydujesz.

UWAGA – do samochodów na gwarancji, gdzie nie można przecinać przewodów paliwa proponujemy nowe, montowane na zewnątrz rozwiązanie – MAKSOR ENERGY+.

 

 

Prosty montaż na śruby, skuteczne i w atrakcyjnej cenie  – 220 zł.

Masz pytania?